"رَبَل" (عند أهل القصيم بس) معناها الأتربة اللي بتيجي على العربية من السفر في الصحراء، ودي بتدل إن صاحب العربية "درباوي" يعني بتاع خطوط وسفر.
format_quote-لمست التراب اللي على العربية؟
-إيه؟
-لمست التراب اللي على العربية؟
- لأ.
- عمرك تلمسه.
س
أضافها سارة364
في ١٥ أيار ٢٠٢٦